mandag den 7. december 2009

WILD SWIMS

Idag har jeg tænkt meget. Og kigget på nogle fantastiske videoer på www.guardian.co.uk. En kvinde ved navn Kate Rew tager beskueren med på forskellige "wild swims" rundt omkring i den britiske natur. Stemningen i videoerne er helt fabelagtig. Det klukker og risler og fuglene synger. Og Kate Rews behagelige stemme fortæller fine og interessante detaljer og anekdoter undervejs. Jeg elsker selv at svømme i naturen, og det er måske derfor, at jeg synes, der er noget meget magisk over videoerne. Det er, som om de viser steder og tilstande, som jeg på en eller anden måde længes efter. I nat kunne jeg ikke sove, og jeg tænkte på, hvordan jeg synes bevægelse er et godt ord, hvis jeg skal beskrive min arbejdsmetode sådan helt overordnet. Derefter tænkte jeg på, hvordan et forfatterskab løber som en flod gennem en forfatters liv. Og så tænkte jeg på, at den måde jeg arbejder på, godt kan sammenlignes med en forfatters. Og så tænkte jeg, at jeg håber at mit tegnevirke kommer til at sno sig gennem mit liv som en flod. Så vokser der små søer ud fra floden, som er bøger. Og så kan man bade i søerne. Og fange fisk. Eller hvile sig på breden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar