lørdag den 2. januar 2010

EDDERKOPPER

Jeg har altid været meget fascineret af edderkopper. Siden jeg var helt lille. Jeg troede i mange år, at denne zebraedderkop hed en "spejder", fordi det var det min engelske far altid sagde, når vi så den hoppe rundt på de solbeskinnede trævægge på vores kolonihavehus. Jeg synes, den er så fin. Mange minder fra min barndom er hægtet op på forskellige natur-betragtninger. Jeg kan huske enormt mange planter. Hvis jeg husker en bestemt hændelse, er der tit hægtet enten et lille dyr eller en plante på. Og på mange minder sidder der en edderkop. Jeg kan ikke huske meget fra vores tur til Korsika, da jeg var omkring 6-7 år. Men jeg kan huske at jeg sammen med en eller anden dreng kom til at slå en stor edderkop ihjel. Der flød en mælkehvid væske ud af den. I mange år troede jeg derfor at edderkopper havde hvidt blod. Jeg ved faktisk ikke, hvilken farve deres blod er. Måske har de blåt blod. Det ville passe godt til dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar