søndag den 7. marts 2010

SPIKE MILLIGAN

Jeg vil gerne vise en bog, som er min kæreste bog. Det er Milliganimals af den engelske satiriker og forfatter Spike Milligan. Det er min fars gamle bog og den har stået i bogreolen siden jeg var helt lille. Nu står den i min bogreol. Jeg kiggede tit i den som barn og har tegnet i den. Spike Milligan skriver de mest fantastiske børnerim, som er så gode, at de ikke kun er for børn. Og så illustrerede han selv sine rim. Hans tegninger er så fine og levende og jeg har altid elsket dem. For noget tid siden gik jeg i gang med en biografi om ham, men jeg nåede desværre ikke så langt. I starten var der en masse om hans tid i hæren og i Indien og det var kedeligt. Jeg prøver at læse den færdig på et tidspunkt, for jeg ELSKER virkelig Spike Milligan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar