fredag den 21. december 2012

INSPIRATION#1























Siden jeg var lille bitte, har jeg været passioneret omkring blomster og planter. Da jeg var tre kunne jeg genkende alle grøntsagerne i kolonihaven alene ved at se på toppene som strittede op af jorden. Nogle af mine første minder handler om planter. Jeg har nærmest botanisk klæbehjerne. Når jeg tegner bliver jeg optaget af at lave detaljer og give figurer og ting specielle kendetegn, ligesom jeg kigger efter detaljer og kendetegn, når jeg kigger på blomster. Tegning er for mig forbundet med min lidenskab for planter. Det handler om glæden ved mangfoldighed og sirlig skønhed. Og at se noget vokse. Jeg følger to amerikanske blomsterbinderblogs;  http://emersonmerrick.blogspot.dk/ og http://floretflowers.blogspot.dk/. Hvis tegningen ikke havde slået rod i mig, så var jeg nok blevet enten blomsterbinder eller blomsteravler.

3 kommentarer:

  1. Kender du Jill Bliss? Hun tegner også fine planter. Hilsner Mette

    www.jillbliss.com
    www.etsy.com/shop/jillbliss

    SvarSlet
  2. Jeg ville også være blomsterbinder som barn. It's a sign! God jul til dig og din familie, Signe.

    SvarSlet
  3. Jeg ville gerne åbne en butik, hvor man kunne komme og aflevere gamle grimme potteplanter, som man ellers vill have smidt ud. Så ville jeg med god musik og kærlighed, får planterne til at blive flotte igen og sælge dem videre til nye ejere. God jul til dig også Dorthe.

    SvarSlet