mandag den 17. december 2012

JEG SADLER OM

Da jeg startede med at have en skitsebog i 2005, havde jeg ikke drømt om at den skulle ende med at indeholde noget af mit mest væsentlige arbejde.  I dag ser jeg mine seneste års skitsebøger, som et rodet men alligevel helstøbt værk, som hele tiden vokser. Jeg har i forskellige perioder forsøgt at tegne lidt mindre i den. Uden held. Det har længe været klart for mig, at jeg ikke kan arbejde dagligt i skitsebogen samtidig med at jeg gerne vil lave en bog. Den er svær at slippe, men nu vil jeg prøve at lade helt være med at tegne i den i en periode og se hvad der sker. Derfor vil bloggen ændre karakter. Jeg vil i et stykke tid skrive mere. Fortælle om min undervisning, mine yndlingstegnere og hvordan jeg arbejder. Jeg vil prøve at få Emil til at være gæstetegner en dag om ugen. Og så vil jeg vise dagbogsblade fra før jeg begyndte at publicere dem på nettet.

5 kommentarer:

  1. Det bliver svært at undvære. Men tak for den fine gestus at ligge alle de tegningerne ud fra det aller inderste af højhuset.

    SvarSlet
  2. Hej Signe. Jeg fandt først for nylig ud af hvad du laver - det er så fantastisk og inspirerende! Tak for det, jeg glæder mig til at se mere fra dig..
    Kh Ida (småland)

    SvarSlet
  3. Jeg siger også tak, Signe, og glæder mig til at følge med i hvad der måtte komme både her på bloggen, men også af bøger (elsker bøger).

    SvarSlet
  4. Ja, jeg siger også tak, fordi I gider kigge med. Når jeg er i vej med bogen, genopliver jeg skitsebogen. Og hvor hyggeligt at du har fundet mig her Ida.

    SvarSlet
  5. Kære Signe
    Mit største juleønske er, at dine skitsebøger en dag udkommer i bogform. Så ville jeg både blive glad og vide, hvad jeg skulle give alle jeg kendte i julegave (inklusiv min far - jeg tror at alle vil blive glade og kloge af dine tegninger). Tak og glædelig jul.
    Mette

    SvarSlet