tirsdag den 16. april 2013

PING/COPENHAGEN COMICS


Nu er det omtrent et år siden jeg vandt en Ping-Pris for mine skitsebogsopslag. Jeg havde det cirka som manden på tegningen i den periode, så det var godt at vinde noget. Mine skitsebøger har i gennem mange år været mine følgesvende og i en lang svær periode, har skitsebogen været et sted jeg kunne gå i eksil og være mig selv. Arbejdet med skitsebøgerne er udsprunget af en indre nødvendighed for at fortælle og tegne. Hvor jeg før ligesom tegnede i strakt arm, er tegningen gradvist rykket tættere og tættere på. Formen med en skitse/tegning hver dag, har passet perfekt til en livssituation med små børn og diverse kriser. Jeg er glad for, at der sidste år var nogen som kunne se, hvor væsentligt et stykke arbejde jeg havde gang i med mine skitsebøger. I år uddeles Ping-Prisen igen i forbindelse med Copenhagen Comics. Vi ses.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar