fredag den 24. maj 2013

ABEN MALER


For et par uger siden ryddede jeg op i mit papirrod. Bankudskrifter, dagpengeoversigter,  gamle årsopgørelser og afslag fra forlag, aviser og blade. I de kedelige bunker, fandt jeg et brev fra forlaget Aben Maler.

Brevet var et afslag på at få udgivet mit afgangsprojekt fra Designskolen i Kolding. Et venligt og fint afslag, som jeg kan huske gjorde mig så glad, fordi mine tegninger blev beskrevet som 'outstanding'. Brevet var et afslag på at f blade.gle bøger.Senere på året blev jeg inviteret til at lave et lille hæfte i forlagets 676’er-serie. Hæftet blev min adgangsbillet til tegneserienverdenen. Først føltes det underligt og lidt forkert. Med tiden er jeg blevet så taknemmelig over, at min tegnede vej drejede mod tegneserien. Det er et medie, som i min optik bruger det bedste fra kunst, film og litteratur. Steffen, som driver forlaget, har øjet for den gode tegnede fortælling og jeg håber at Aben Maler maler forevigt. Men hvis man vil have den gode bog, må man købe den gode bog.  Så husk at købe nogle bøger. Her er tre af mine absolut yndlings titler fra forlaget samt to jeg næsten ikke kan vente med at læse. Læs om alle bøgerne her.

Og husk, at der er COPENHAGEN COMICS næste weekend d. 1 og 2. juni, hvor man kan shoppe alle titlerne, samt møde mange interessante tegneserietegnere (og forlæggere).


1 kommentar:

  1. Tænk, jeg viste ikke engang, at det forlag fandtes. Tak for oplysning - jeg synes tit det er svært at finde de gode tegneserier. Og jeg ELSKER gode tegneserier!

    Dejligt med lidt tekst om din verden.

    SvarSlet